bikiniben és strandkendőben ülök a gép előtt. napszemüveg a fejemen.
ha a stílus kicsit karcos lesz, sorry..., mindjárt megértitek.
megkapod a szép kártyád. aktiválod. kitalálod, hogy akkor irány a fürdő.
összeszeded a bandát. elindultok. mindenki rá van pörögve a cuccra. három óra alvás után 92-es pulzussal indulsz. végre igazi nyári idő, pancsi, hullám, relax, meg kidobnád a tested a placcra, kicsit rontani a városképet, tervezed a napot.
megérkeztek a fürdőbe. szép kártya elő. konstatálod, hogy nincs aláírva, nembaj, csak lesz ott egy toll.
mondanátok mit szeretnétek.
néni az ablak mögött elveszi a kártyát, gépszkedik vele kicsit, aztán közli, hogy nem megy az ügy.
döbb. nem értitek.
kisül, hogy vendéglátós tevékenységre van állítva, nem szabadidősre. így fürdőzésre nem lehet használni.
ott állsz, és nem érted a dolgot.
1. állíttassuk át.
helpdesk felhív, nincs olyan menüpont.
ügyintéző csak munkaidőben.
2. próbáljuk meg letiltatni, hátha beleszaladunk egy ügyintézőbe
hát nem.
3. másik helpdesk vonal, sima otp-s, ott csak van vki.
van is. de...
kisül, hogy nem lehet átállíttatni. mert ezt meghatározzák akkor, mikor igényled a kártyát, hogy mire kéred.
majd akkor lehet új kategóriát megadni, ha újra meghatározzák a kereted. úgy egyév...
nincs is ezzel baj, bár a rendszer lehetne rugalmasabb, de ezen már meg sem lepődsz, épp csak hallanád a néni hangját, hogy akkor ki fogja ezt nyilván tartani?, ha felvetnéd a gondolatot. de nembaj, a rendszer ilyen.ok.
ami viszont kib......ul nem ok, hogy amikor a kártyaigénylés történt, nem kérdezték meg a munkavállalót, hogy melyik kategóriát szeretné választani. hiába mondja szerencsétlen, hogy ő fürdőjegyet szeretne belőle. mert mondja. megkérdezi, hogy lehet-e. lehet. szupcsi. azt hiszi minden rendben.
ezek után pedig ott áll a fürdő jegypénztáránál a felháborodással vegyes döbbenettel.
és hazamegy. pöccös. nem kicsit. és jogosan.
vendéglátás. használja arra. nem. köszi, kajám van, hullámmedencém nincs. direkt szóltam.
a fenti eset anyukámmal történt meg. és nem tudom szó nélkül hagyni. nem azért mert, kimaradt egy füdőzős nap az életemből, hanem mert:
1.munkáltató, akinek kiadja ennek a feladatnak az intézését, miért nem győződik meg arról, hogy a felelőse körültekintően járt el.
2. a feladatfelelős miért nem járt el körültekintően?
3. ha ez egy új dolog, és nem tudta hogyan működik a rendszer, akkor miért nem kérdezett? nyilván lett volna olyan fórum, ahol megkapja a megfelelő válaszokat.
4. ha megkapta, akkor miért nem adta tovább az infot, hogy tessék erre figyelni?
5. anyukám miért nem kapott az igénylőlapjából egy másolatot?
6.mi a túrót csináljon majd százezer forinttal, amit nem tud arra használni, amire szeretné?
7. milyen fórumon lehet reklamációval élni?
8. és egyáltalán meg lehet-e oldani ezt a problémát?
nos ezeket a kérdéseket anyukám azt hiszem fel fogja tenni a büróban. azt hiszem nem lennék a néni helyében.
a magam részéről csak annyit, hogy ezt a hozzáállást nem nagyon tudom elfogadni. a munkáltató egy iskola. jogszabályok tömkelegében kell kiigazodnia. értem én, hogy minden hibát ki lehet javítani, ha rosszul értelmeztük a jogszabályt, csak a megfelelő ajtókon kell kopogtatni, feltéve, ha van elég hosszú kezünk, nyelvünk, és gusztusunk. csak attól tartok, hogy ebben az esetben egyik sem lesz.
anyukám meg ott fog állni a kártyájával, és majd elmehetünk a pávába vacsorázni.
csak kár, hogy baromira nem vágyunk rá.
és ami a legszomorúbb, hogy meg sem lepődünk.
Szerző: K. T.
Mik a tapasztalaitok?
Ha szeretnéd, hogy a Te írásod is megjelenjen, küld el az amikorulvesz@gmail.com e-mal címre!
Lájk, megosztás, komment!!!
Kövess minket a facebookon is: http://www.facebook.com/pages/Ami-k%C3%B6r%C3%BClvesz/236918586422675?ref=tn_tnmn
Utolsó kommentek