HTML

Tartalom

amikörülvesz: fiataloktól fiataloknak

Ez a blog a 18 éven túli fiataloknak szól. Miben tér el a többi ilyen jellegű oldaltól? - Fiataloktól fiataloknak: nem 50 éves emberek osztják az észt, hanem Ti írhatjátok le a gondolataitokat, tapasztalataitokat. - Színes a világ: nem egy ember egyfajta világnézettel, hanem sok fiatal, különböző, sokszor egymásnak ellentmondó gondolatai jelenhetnek meg. Témák amik eszembe jutottak (ötleteket várok még, bármi jöhet ami érdekel benneteket): -érettségi -továbbtanulás -pályakezdés, elhelyezkedés, önéletrajz, fizetés -párkapcsolat -lélek, komoly gondolatok -buli, szórakozás, programajánló -egészség, devianciák -politika -zene, film, olvasmány, vers -odamondás, ökölrázás, provokáció -humor -képek -videó -fórum - és bármi egyéb, ami Titeket érdekel! Nagyon fontos: ez az oldal csak akkor működik, ha Ti írtok. Ha szeretnéd egy írásodat megjelentetni, kérlek küld el az amikorulvesz@gmail.com e-mail címre! Jó olvasgatást és írogatást!

Utolsó kommentek

Friss topikok

  • arszak: Sziasztok! Múltkor keresgéltem, hogy diákként hol érhetné meg számlát nyitni, amire jöhet minden h... (2013.09.11. 12:05) Nincs cím
  • mediaelemzo: A TV-t pontosan erre a célra tervezték. De régen sem volt jobb ám! Amikor hétfőnként ment a Dallas... (2013.01.08. 22:29) A „Varázsdoboz” jelentősége manapság
  • bekkácska: Most érettségiztem és nagyon várom már a fősulis életet! Igyekszem előre látóan gondolkodni, szóva... (2012.07.16. 09:35) Középsuli után munka
  • Pistie: Kedves Vass Katalin! Sok jó meglátás van a cikkben. A fizetések felsorolása pedig rendkívül haszn... (2012.06.22. 00:39) Menni vagy maradni?
  • Emma*: Még soha nem hallottam ilyesmiről... én is meg vagyok lepődve. A virág az az ajándék, ami a legkéz... (2012.06.15. 01:17) Miért volna régimódi virágot venni?

Miért tanulunk annyi matekot?

2012.06.08. 10:05 amikörülvesz

Egy személyes történettel kell kezdenem: az általánosban még jól ment a matematika, de a középsuliban már a legfőbb ellenségemmé vált. Úgy éreztem magam minden matekóra előtt, mint egy erejét vesztett szuperhős a főgonosz előtt valami elszúrt képregényben. Legszívesebben kimenekültem volna a teremből, de hát az sem oldott volna meg semmit. Teljesen komolyan mondom, hogy olyan érzésem volt, mint annó a latinórákon: egy szót sem értettem, és ötletem sem volt, mit tehetnék, hogy megérthessem. A legnagyobb baj, hogy a szüleim által fogadott magántanárnak sem volt sok ötlete, hogyan érteném meg az anyagot.

Nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy mi a fenének tanulunk Descartes-féle koordinátarendszerről és miért kell nekem síktesteknél izéket számolni, valamint komolyan érdekelt, valaki tényleg azt gondolja-e, hogy annak van bármiféle értelme, hogy ánégyzet meg ánégyzet egyenlő bénégyzet. Jó, ezt kitalálta valaki valahol, de nem fogják kérni tőlem sehol. Százalékot számolok, a statisztikát nagyjából értem, szorozni jól tudok, pláne számológéppel. Egyszerűen nem értettem, föl voltam háborodva. És ezek még az egyetemen is deriváltatni akarnak. Hát a matematika egy tudomány! Elvileg nem fognak nekem kvantumfizikát sem oktatni a bölcsészkaron, nemde?

Eltelt néhány év, és azért sok dolgot másképp gondolok. Valóban vannak olyan matematikatanárok, akik nem hagynak mozgásteret, ugyanúgy kezelik a reál és humán fiatalokat. De összességében nem véletlenül van erős matekoktatásunk. Még ha valóban lehetne is húzni belőle valamennyit, egy nagy előnye van s emiatt kell tanulni: logikus elmélkedésre okít. Nem maga a definíció a lényeg, nem is az ismeretlenekkel való kalkulálás. Hanem az a matematikai logika, amelyet emiatt elsajátítunk. Nem ülnék vissza az iskolapadba egy röpke matekórára, de már nem bánom, hogy annyit szenvedtem vele.

Szerző: P. É.

Te mit gondolsz erről?

Ha szeretnéd, hogy a Te írásod is megjelenjen, küld el az amikorulvesz@gmail.com e-mal címre!

Lájk, megosztás, komment!!!

Kövess minket a facebookon ishttp://www.facebook.com/pages/Ami-k%C3%B6r%C3%BClvesz/236918586422675?ref=tn_tnmn

1 komment

Címkék: Gondolatok Tanulás

A bejegyzés trackback címe:

https://amikorulvesz.blog.hu/api/trackback/id/tr414573144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.06.08. 23:04:08

Nézd végig az érettségi tárgyakat:
- magyar nyelv és irodalom (humán)
- történelem (humán)
- idegen nyelv (humán)
- matematika (reál)
- szabadon választott

Ezek után nem kell csodálkozni, ha a gimnáziumokból többségében olyan emberek jönnek ki, akik humán beállítottságúak.

A matek gondolkodni tanít. Sajnos a többi tárgyból általában nem elvárás a logikus gondolkodás, az érvelés. Középsikolában a humán tárgyak tanárai 90%-ban megelégednek a magolással.
süti beállítások módosítása